Saturday 13 April 2013

Bagaimana Untuk Cerahkan Kulit ?

 
Mai habak sini sapa yang taknak kulit 'PUTIH' ?Parah dah tuuhh , takpa-takpa lain org lain citarasa dia kan ? Kalini Idayu buat satu entry tentang "Bagaimana Untuk Cerahkan Kulit ?"
Mesti ramai yg dekat luar sana nak tahu kankankan ! Meh sini Idayu kasi tahuu .

Petua Untuk Kulit Muka Lembut dan Cerah:

Pilihan 1 Parutkan seketul ubi kayu dan tempelkan pada muka. Biarkan hingga kering. Selepas itu cuci muka dengan air suam. Amalkannya setiap malam.:

Pilihan 2: Campurkan parutan lobak merah, kuning telur, sedikit air limau nipis hingga sebati. Sapukan pada muka dan biarkan ia kering. Cuci dengan air bersih tanpa sebarang pembersih muka.

Pilihan 3: Sapukan muka dengan putih telur dan biarkan selama 30 minit. Setelah itu, cuci dengan air biasa. Lakukan 3 kali seminggu.

Pilihan 4: Kisar kulit telur hingga halus. Campurkan dengan air suam dan bedak sejuk. Sapukan campuran tersebut pada seluruh muka anda. Urutkan kulit muka perlahan-lahan. Biarkan hingga bedak kering. Kemudian basuh dengan air suam.

Pilihan 5: Parut 1 biji kentang. Perahkan airnya dan sapukan pada muka anda. Apabila separuh kering, cuci muka dengan air.

Pilihan 6: Kisar 5 kuntum bunga cempaka dan 5 kuntum bunga melur hingga halus. Campurkan dengan bedak sejuk. Sapukan pada muka anda setiap malam.

Pilihan 7: Campurkan tepung sagu dengan air. Sapukan pada muka seperti memakai bedak sejuk. Amalkannya setiap hari.


Berikut di atas adalah 7 pilihan petua yang boleh diamalkan sebagai cara bagaimana untuk cerahkan kulit. Semoga kita mendapat manfaat dari nya. InsyaAllah

No comments:

Pengalaman Ujian MEdSI di UPSI

Assalamualaikum dan selamat datang semua pembaca. Sekarang ni kan tengah musim orang dapat result SPM/STPM, so tahniah kepada yang berjaya m...